Sok z imbiru – zaskakujące właściwości i zastosowanie

Imbir to roślina o rozbudowanych właściwościach zdrowotnych. Wykorzystywana jest w wielu krajach i cechuje się charakterystycznym, intensywnym smakiem. Imbir powszechnie stosuje się między innymi w Azji (przede wszystkim jako domowe lekarstwo na różne dolegliwości oraz w kuchni). Natomiast czym wyróżnia się sok z imbiru i komu jest polecany? Czy warto stosować go regularnie czy lepiej wpływa na nasze zdrowie, gdy stosowany jest sporadycznie?

Wartościowe działanie soku z imbiru

Sam imbir uważany jest za przyprawę, którą doprawiać można wiele dań. Jednocześnie świetnie sobie radzi w walce z przeziębieniami, bólami miesiączkowymi, mdłościami, a nawet wirusami. Najpopularniejszym rodzajem domowej kuracji jest w tym przypadku herbata z imbirem. Warto jednak zwrócić uwagę na sam sok z imbiru. Aby go przygotować, nie potrzebujemy wielu składników. Wystarczy kilka świeżych korzeni imbiru, odrobina wody oraz wyciśnięty sok z cytryny. Przed pocięciem imbiru na małe kawałki (najlepiej cienkie, dwucentymetrowe paski), należy go dokładnie obrać ze skórki. Następnie małe kawałki imbiru wrzucamy do sokowirówki lub innego urządzenia, dodajemy do tego sok z cytryny i przelewamy do naczynia. 

Raz każdego dnia


Sok z imbiru możemy pić codziennie. Pamiętajmy o tym, że im mniej wody dodamy, tym nasz napój będzie charakteryzował się bardziej wyrazistym i mocnym smakiem. Istnieją również przepisy z dodatkiem cukru, które neutralizują intensywność imbiru, jednak pamiętajmy, że cukier w większych ilościach jest po prostu dla naszego organizmu niezdrowy. Jeśli natomiast jesteśmy na diecie lub redukcji, to także powinniśmy unikać wersji z cukrem. Sok z imbiru warto włączyć do codziennej rutyny – szczególnie w okresie jesienno-zimowym (taki napój bogaty jest w kwas foliowy, żelazo, selen, potas, sól, mangan, cynk czy witaminy E, C oraz te z grupy B.

Sok z imbiru i jego podstawowe właściwości:

  • zdrowy dodatek do naszej codziennej diety
  • pozytywnie wpływa na odporność organizmu
  • możemy go stosować w czasie przeziębienia czy gorszego samopoczucia
  • imbir łagodzi bóle miesiączkowe oraz bóle mięśni
  • charakteryzuje się mocnym i intensywnym smakiem, który możemy złagodzić, dodając więcej wody
  • istnieją alternatywne wersje przepisu (z cukrem oraz z kurkumą)
  • wykorzystamy go także w przygotowaniu różnorodnych dań (szczególnie tych z kuchni azjatyckiej, choć nie tylko)
  • smaczny napój, który polecany jest zarówno starszym, jak i młodszym.